Project omschrijving

Project Ont-bundeling PVNED
Start oktober 2015, gereed Q2 van 2016.

PVNED is een compacte, internationaal werkende onderneming welke zich onder andere richt op het beheren, kopen en verkopen van elektriciteit. In overleg met de klant wordt een risicoprofiel vastgesteld waardoor de klant zelf bepaalt welk risico er wordt genomen en welke diensten worden afgenomen. Via outsourcing en pooling kan PVNED voor betere prijzen zorgen. Allerlei klanten in de elektriciteit markt kunnen worden bediend, van grootverbruiker of leverancier tot producent of netbeheerder. PVNED opereert op de Nederlandse-, Engelse- en Belgische markt en heeft in al deze landen klanten.

Voor de bedrijfsvoering van PVNED is een goede en flexibele ICT omgeving gewenst. De bedrijfsvoering en markt vragen immers om snel handelen. Qua organisatie kan PVNED dit, maar de snelheid van ICT-innovatie is een beperking, omdat er wordt meegelift op de ICT-infrastructuur van één van de aandeelhouders. De directie van PVNED heeft besloten zelf een onafhankelijk ICT landschap te gaan gebruiken.
Het landschap wordt in een apart domein opgebouwd bij de huidige outsource partner Cegeka en ook de externe verbindingen met de datacenters worden opnieuw aangelegd. Hierdoor kan PVNED snel inspelen op veranderingen en is men niet meer afhankelijk van anderen.
Het is de bedoeling dat begin juni 2016 de ICT zelfstandig opereert.
De 2e fase van het project is zoeken naar een nieuwe outsource partner voor PVNED; dienstverlening gekoppeld met een goede prijs zijn voor PVNED de belangrijkste criteria om een keuze te maken.

Per 31 juli is de Ont-bundeling van PVNED op het gebied van ICT afgerond.

Rob Woudstra doet het projectmanagement voor PVNED.

 

Update december 2016

Het project PVNED (start oktober 2015) is in augustus 2016 afgerond na een moeizame go live door technische problemen. Het project bestond uit de volgende onderdelen:

  • nieuwe lijnen naar datacenter Cegeka;
  • in gebruik name van een eigen server park;
  • introductie van office 365 op de werkplekken;
  • het overzetten van alle data van het oude landschap naar het nieuwe landschap;
  • het overzetten van archieven;
  • het realiseren van koppelingen met externe bedrijven.

Door deze vernieuwing kan PVNED sneller inspelen op de ontwikkelingen die van belang zijn voor de bedrijfsvoering (zij zijn nu onafhankelijk van ICT). Het SLA (Service Level Agreement) is in september 2016 afgesloten bij Cegeka om de dienstverlening te waarborgen.